Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Désormais, le monde peut être découvert par internet et les enfants sont fascinés par les jeux électroniques. La plupart ne jouent plus dehors. On commence à mesurer les ravages de cette tendance sociétale : la perception empirique de l'environnement s'évanouit, les fantasmes et les peurs à l'égard de l'autre prennent le pas sur la connaissance, de plus en plus d'enfants sont en surpoids et ont du mal à coordonner leurs mouvements, etc. Pourtant, aller au contact de la nature, de la cité, et de leurs habitants dans la réalité tangible, est une expérience vitale pour le développement de l'enfant, que ce soit en famille ou à l'école. Connaître par l'expérience concrète, affiner ses capacités de perception, cultiver sa curiosité, développer sa sensibilité et son attachement à l'égard de son milieu de vie, évaluer la qualité de l'environnement et contribuer à son amélioration s'apprennent mieux sur le terrain plutôt que via un tableau interactif. Cet ouvrage est un plaidoyer pour que l'école prenne ces constats en considération. Il convient en effet d'adopter des changements structurels en formation initiale des enseignants pour ces derniers adoptent la pédagogie extramuros - en dehors des murs de la classe. Il s'adresse aux responsables politiques de l'éducation, aux formateurs d'enseignants et aux enseignants, ainsi qu'aux animateurs qui proposent des activités d'éducation relative à l'environnement sur le terrain. il intéressera aussi les parents en général et les personnes qui s'investissent dans la création d'une école alternative ou qui cherchent des repères pour choisir une école correspondant à leurs valeurs.
Environnement --- Enseignement primaire --- Classes de découverte --- Environnement et enfants --- Nature --- Enseignants --- Human ecology --- Education, Primary --- Outdoor education --- Children and the environment. --- Teachers --- Etude et enseignement (primaire) --- Méthodes actives --- Formation --- Study and teaching. --- Activity programs --- Study and teaching (Primary) --- Training of --- Spel --- Buitenspelen --- Classes de découverte. --- Méthodes actives. --- Training of.
Choose an application
Uitsluiting is een vreemd mechanisme. Vaak past men het toe zonder er verder over na te denken, zonder rekening te houden met welk effect het heeft op de persoon die niet als (waarde)vol wordt gezien.Het principe om vrijwilligerswerk voor iedereen toegankelijk te maken, is essentieel. Voor het vrijwilligerswerk, voor de samenleving, voor het democratisch functioneren ervan. Vanuit die overtuiging ontstond het project Vrijwilligerswerk Versterkt, dat zich richt op een brede toegankelijkheid van kwetsbare groepen tot vrijwilligerswerk. Uit het actiespoor zijn praktische suggesties en inzichten opgetekend; vanuit het reflectiespoor geven we dieper, kritisch inzicht in de mogelijke spanningsvelden die in de relatie vrijwilligerswerk - kwetsbare groepen aan de oppervlakte komen. De auteurs gaan op zoek naar de rol die vrijwilligerswerk kan spelen voor de afgebakende doelgroep. Ze zoeken vanzelfsprekend ook naar de randvoorwaarden die vervuld moeten worden om kwetsbare vrijwilligers succesvol in vrijwilligerswerk in te schakelen. Openheid en toegankelijkheid van vrijwilligerswerk voor een zo ruim mogelijke groep mensen vormt de rode draad in dit verhaal
Sociology of social care --- kansarmoede --- Sociology of leisure --- vrijwilligerswerk --- Sociology of culture --- armoedebestrijding --- 660 Welzijn --- Vrijwilligerswerk --- Vrijwilligerswerk (vrijwilligersmanagement) --- Armoede --- Welzijn --- 361-057.71 --- 367 --- 339.13 --- Voluntarism --- Belgium --- Volunteers --- Training of --- Vrijwilligers --- Maatschappelijke kwetsbaarheid --- Kansengroepen --- Sociale uitsluiting --- Vrijwilliger --- Kansengroep
Choose an application
32
Leraren ; professionalisering --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- 450.7 --- professionalisering --- Kernkwaliteiten --- opleiding van onderwijsgevenden --- 691 --- Opleiding en bijscholing --- Pedagogie en didactiek --- Teacher education. Teacher's profession --- Teachers --- Training of --- Teacher effectiveness --- Loopbaanbegeleiding --- Oudere werknemers --- Talentontwikkeling --- Levenslang leren
Choose an application
Het boek bevat drie hoofdstukken. In het eerste hoofdstuk wordt een overzicht gegeven van buitenlands onderzoek en van een vragenlijsteonderzoek bij Vlaamse beginnende directeurs Basisonderwijs. Het tweede hoofdstuk beschrijft uitvoerig de wijze waarop het onderzoek werd uitgevoerd en hoe de interviews verwerkt werden. Het centrale derde hoofdstuk biedt een uitvoerige beschrijving van de professionele ontwikkeling van beginnende directeurs basisonderwijs aan de hand van 11 thema's. (Bron: covertekst)
Schoolleiding --- Schoolmanagement. --- Basisonderwijs. --- Teacher education. Teacher's profession --- Kindergarten --- Primary education --- School administrators --- Training of --- Belgium --- Evaluation --- Schoolleiders --- Schoolmanagement --- Leraren --- Professionalisering --- Lager onderwijs --- Bijscholing --- Basisonderwijs --- 458.1 --- basisonderwijs --- Directeur --- 083056.jpg --- Schoolleiding ; basisonderwijs --- Organisatie - Management --- Schooldirectie --- Leraar --- Directie --- Schoolleider
Choose an application
Het blijkt dat de woorden 'creativiteit' en 'speciale onderwijszorg' het goed met elkaar kunnen vinden. Vaak wordt in literatuur en op internet de relatie gelegd. Leerlingen begeleiden - bijvoorbeeld bij psychiatrische problemen, bij lichamelijke of zintuiglijke belemmeringen of in moeilijke sociaal-emotionele omstandigheden - vraagt om een oplossingsgerichte aanpak, waarbij creatief denken aan de orde is.
Teachers --- Training of --- Handbooks, manuals, etc. --- Learning [Psychology of ] --- Social aspects --- #PBIB:+105.61 --- 464 --- zorgverbreding --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- 080983.jpg --- Creativiteit ; kinderen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- kinderen met leerproblemen --- Creativiteit --- Buitengewoon onderwijs --- Provincie West-Vlaanderen --- Musiceren
Choose an application
Een schoolteam neemt heel wat klasoverstijgende taken collectief op. Voor toezichtopdrachten, projecten of culturele activiteiten bijvoorbeeld is samenwerking essentieel. Eindtermen zijn wel eens vakoverschrijdend. In de klassenraad werken leerkrachten als een team. Ze staan ook samen in voor het contact met ouders, met de oudervereniging en met externe organisaties zoals het Centrum voor Leerlingenbegeleiding (CLB). Ook van stagiairs wordt verwacht dat ze in deze klasoverstijgende taken een rol nemen. Onderzoekers van de lerarenopleiding van de Hogeschool Vives en het Expertisenetwerk Lerarenopleidingen van de Associatie UGent / Arteveldehogeschool capteerden een knelpunt uit het werkveld: bij de uitvoering van deze klasoverstijgende taken door stagiairs steken wel eens vragen, problemen en spanningen de kop op. Een goede organisatie en planning zijn daarbij van groot belang. De auteurs bieden met dit boek een leidraad voor werkplekleren rond deze taken. Ze schetsen een kader voor het samen organiseren van klasoverstijgende stageactiviteiten en ontwikkelen een draaiboek voor de drie kernpartners: lerarenopleiding, school en stagiair. Tot slot vatten ze het geheel samen in een overzichtelijk leesrooster. Dit boek bouwt verder op een eerder onderzoeksproject, toegespitst op de organisatie van stages voor studenten uit de lerarenopleidingen voor het secundair onderwijs. Over de resultaten van dit onderzoek verscheen eerder bij Acco Help, alweer een stagiair in de klas! Stages optimaal organiseren in het Vlaamse secundair onderwijs.
Leraren ; opleidingen ; Vlaanderen. --- lerarenbegeleiding --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- werkplekleren --- Education [Secondary ] --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Teachers --- Training of --- secundair onderwijs --- leraar en zijn beroep --- vakoverschrijdend werken --- Leraren ; opleidingen ; Vlaanderen --- Stages ; onderwijs --- 450.7 --- Stages --- Klasoverschrijdend werken --- Lerarenopleiding --- Secundair onderwijs --- Stage --- Taalonderwijs
Choose an application
Nederland --- Geschiedenis --- Lerarenopleiding --- Leraren basisonderwijs --- Teachers --- 37 <09> --- 37 <09> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Faculty (Education) --- Instructors --- School teachers --- Schoolteachers --- School employees --- Training of --- History --- Teacher education. Teacher's profession --- Teaching --- Kindergarten --- Primary education --- anno 1800-1899 --- anno 1900-1999 --- Netherlands --- Leraar basisonderwijs --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Education --- Book --- Educational sciences
Choose an application
Mannelijke studenten aan de lerarenopleiding basisonderwijs doen langer over hun studie, vallen vaker uit en halen lagere cijfers. Volgens de auteurs sluit het onderwijs niet goed aan bij hun beroepsmotivatie, inzet en opleidingsverwachtingen. Hoe kan dit verbeteren, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit van een afgestudeerde leraar?
mannen --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Leraren ; opleidingen --- Teacher training --- Methodology --- Teachers --- Training of --- Handbooks, manuals, etc. --- Elementary school teaching --- Curricula --- gender --- sekseverschillen --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- kwaliteit --- diversiteit --- Diversiteit --- Sekseverschillen --- kwaliteitsbewaking --- Lerarenopleidingen --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Lerarenopleiding --- Kwaliteitsbewaking --- Leraren lager onderwijs --- Leraren kleuteronderwijs --- Mannen --- Kwaliteitszorg --- Leraar lager onderwijs --- Leraar kleuteronderwijs --- Man --- Sekseverschil --- Inclusie --- Maatwerk
Choose an application
Een mindmap is een methode om complexe vraagstukken te structureren of inzichtelijk te maken. Het helpt effeciënter te plannen en kan het persoonlijke succes vergroten. Een mindmap is bruikbaar voor allerlei gelegenheden zoals persoonlijke planningen, schoolaangelegenheden of professioneel, bijvoorbeeld om een presentatie voor te bereiden. In dit boek wordt het belang en de werking van mindmappen uitgelegd. Vervolgens krijgt de lezer een spoedcursus in het maken van een mindmap. Aan de hand van talrijke illustraties in kleur worden heel praktisch tips gegeven over het toepassen van de methode. Ook wordt de vertaalslag naar specifieke toepassingen gemaakt. Het boek is overzichtelijk ingedeeld in hoofdstukken en heeft een duidelijke lay-out
Apprentissage --- Cognitie --- Cognition --- Creatief denken --- Creative thinking --- Denken --- Développement de la mémoire --- Entraînement de la mémoire --- Exercices de memoire --- Geheugenkunst --- Geheugenleer --- Geheugentraining --- Learning --- Leerproces --- Memoria technica --- Memory training --- Mnemonentiek --- Mnemonics --- Mnemoniek --- Mnemotechniek --- Mnemotechnique --- Mnémonique --- Mémoire [Développement de la ] --- Mémorisation -- Moyens mnémotechniques --- Note-taking --- Pensée --- Pensée créatrice --- Processus d'apprentissage --- Thought and thinking --- Training of the memory --- Méthodes de pensée Denkmethoden --- Méthodes Methoden --- #KVHA:Studievaardigheden --- #KVHA:Mindmapping --- Psychologie --- Intelligentie --- Mindmapping --- Studeren --- Mindmap --- Man --- Volwassene --- Cognitive psychology
Choose an application
Je goed kunnen focussen, kunnen omgaan met wedstrijdspanning, de juiste motivatie hebben én voldoende zelfvertrouwen... Iedere prestatie- of topsporter zal tegenwoordig het belang van psychologische factoren erkennen.SPORTGEK gaat over de psychologische kant van sportprestaties. Techniek, tactiek en conditie zijn belangrijke aspecten van het leveren van een sportprestatie en worden veelvuldig getraind. Toch zal het lezen van dit boek voor veel sporters een betere investering zijn. Al was het alleen maar omdat aan gerichte psychologische training tot nu toe weinig tot geen aandacht is besteed.Veel sporters vragen zich af: hoe versterk ik mijn mentale weerbaarheid? Voor hen is dit boek geschreven. In het boek komen beproefde technieken aan bod. Met praktijkvoorbeelden en oefeningen wordt duidelijk gemaakt hoe je de principes van de verschillende psychologische vaardigheden kunt toepassen in je sport. Zo kom je tot jouw beste prestatie!
Sportpsychologie --- 796.015 --- Mentale training --- Visualisaties --- Concentratie --- 159.9:796 --- 159.9:796 Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- Physical education and training --- Training of --- Coaching (Athletics) --- Sport --- Wedstrijdsport --- Psychologie --- Training --- Topsport --- Psychologische begeleiding --- Relaxatie --- Ontspanningsoefeningen --- 617.5 --- sport --- psychologie --- SMV:België --- SMV:psychologie --- SMV:sociologie --- SMV:training --- Ontspanningsoefening --- Man --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- sportpsychologie --- training --- topsport
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|